- Bereik je doelgroep door social media
- Vergroot je naamsbekendheid door het inzitten van social media
- Hou je concurrenten bij
- User generated content
- Verbeter je SEO door social media
- Advies op maat
Het kan soms zo verleidelijk zijn, alle social media apps verwijderen van je telefoon. Maar zeker als bedrijf zijnde is dit niet the way to go. Wij leggen in dit blog uit waarom het niet verstandig is om social media te verwijderen en dat social media juist veel kansen biedt als bedrijf.
Het is inmiddels zeker niet meer weg te denken in ons dagelijks leven: social media. Wanneer je als bedrijf nog geen social media account hebt aangemaakt, is het hoog tijd om daar eens mee te beginnen.
Bereik je doelgroep door social media
Social media kanalen kunnen een perfecte manier zijn om je doelgroep te bereiken. Bedenk waar jouw doelgroep zit en focus je op dit social media kanaal. Dit kunnen natuurlijk verschillende social media kanalen zijn, maar zeker niet alle social media kanalen zullen aansluiten bij jouw doelgroep. TikTok is een goed voorbeeld voor een wat jongere doelgroep en als je je specifiek wil richten op de zakelijke markt kan LinkedIn een goede optie zijn.
Door middel van social media kan je een flink bereik krijgen voor je bedrijf en dat is alleen maar voordelig. Social media wordt steeds meer ingezet als marketingmiddel en dat is niet voor niets. Is het je al eens opgevallen hoeveel producten je kan kopen via bijvoorbeeld Instagram?
Vergroot je naamsbekendheid door social media kanalen in te zetten
Of je nou een startend bedrijf bent of al een tijdje in het vak zit, het inzetten van social media kanalen kan goed voor naamsbekendheid zorgen. Dit kan uiteindelijk voor goede business zorgen. Het inzetten van social media advertenties kan daarnaast ook nog een flinke boost geven voor je bedrijf en omzet.
Hou je concurrenten bij
Er zit een grote kans in dat je concurrenten social media kanalen bezitten en je wil natuurlijk niet achterlopen! Zelfs als je al social media kanalen bezit als bedrijf, benut deze en zet ze in op een manier om alles eruit te halen.
User generated content
Er is niets beters dan dat consumenten positieve verhalen over jouw bedrijf/product verspreiden via social media. Zo krijg je betrouwbare referenties en bovendien is deze ‘reclame’ erg waardevol én kost het vrijwel niets. Een goed voorbeeld is dat kledingmerken jouw foto reposten op hun eigen social media kanaal. Dit zijn voornamelijk foto’s die mensen zelf maken met de kleding van de desbetreffende webshop, gratis reclame! Omdat consumenten ‘beloont’ kunnen worden met een repost, kan dit interessant zijn om het kledingmerk te taggen in posts. Dit zorgt uiteindelijk weer voor meer exposure voor jouw social media kanaal. Ideaal, dus.
Verbeter je SEO door social media
Er zijn verschillende manieren om je pagina organisch hogerop in Google te krijgen, waar social media nu ook één van is. Als je als bedrijf inhoud deelt op je social media kanalen, krijgt Google een signaal over je bedrijf/merk. Dit signaal zegt iets over je merk validiteit, integriteit en standvastigheid. Perfect voor als je hogerop in Google wil komen.
Zo zie je maar, je social media verwijderen is niet altijd een goede optie ;-).