- Social media icons
- De voordelen van het gebruik van icons
- social media icons toepassen
- Instagram icon geschiedenis
- Gratis social media icons downloaden
- Advies op maat?
Social media icons
Social media icons zijn de manier om jezelf te onderscheiden van de concurrentie. Als je iemand zal vragen hoe het social media logo van Twitter eruit ziet, zal hij of zij ongetwijfeld meteen weten waar je het over hebt. Twitter wordt meteen geassocieerd met het welbekende blauwe vogeltje en je hoeft niet eens de naam te zien van het social media platform om Facebook te koppelen met het ‘F’-icoontje. De meeste mensen weten meteen wat ze aanklikken als ze een van deze social media icons tegenkomen. Alle social media kanalen gebruiken icons of logo’s om herkenbaar te zijn en daarom zijn deze icons ook zo belangrijk!
De voordelen van het gebruik van social media icons
Social media icons kunnen het gemakkelijker maken voor mensen om jouw social media kanalen te vinden via je website, waardoor je een betere connectie met je klanten kan aangaan en natuurlijk je volgers kunt verhogen. Je kunt de icons niet alleen gebruiken voor je website, maar ook op je business kaartje om zo een goede indruk achter te laten. Op deze manier kunnen mensen je handig vinden via relevante social media kanalen. In het geval van digitale logo’s, kan je deze meteen linken naar je social media kanalen.
Social media icons toepassen
Social media logo’s op de juiste manier toepassen, kan er voor zorgen dat er meer traffic naar je social media kanalen komt en uiteindelijk kan dit dus er voor zorgen dat je bereik via je social media kanalen toeneemt. Zorg ervoor dat de icons allemaal dezelfde grootte zijn in hoogte, breedte en resolutie. Hierdoor zien de social media icons er netjes uit op je website en zal het eerder mensen trekken om erop te klikken, omdat de social media icons er zo beter visueel gezien eruit zien.
Daarbij is het belangrijk om de social media icons op te laten vallen op je pagina, maar het moet ook niet je merk overschaduwen. Een goede manier is om de icons aan de onderkant van je pagina neer te zetten en zo de social media logo’s te gebruiken als link.
Door de jaren heen
De tijd staat natuurlijk niet stil en dat weten verschillende social media platformen ook. Om een duidelijk beeld te geven hoe social media icons zich kunnen evalueren in de tijd staan hieronder de verschillende logo’s van het bekende social media platform Instagram.
Het eerste logo van Instagram herken je misschien niet meteen. Dit komt omdat het logo nog geen jaar van toepassing was. In 2010 ontstond dit logo en deze is gauw vervangen door het onderstaande social media logo.
Dit social media logo zal al wat bekender moeten zijn. Zo kennen de meeste gebruikers het logo van Instagram. Het logo is gebaseerd op een Bell & Howell camera van de jaren 50.
Het social media logo van Instagram is in 2011 een heel klein beetje veranderd. Het betreft maar kleine veranderingen om het visueel aantrekkelijker te maken.
En tenslotte hoe het logo nu eruit ziet. Dit logo is ontstaan in 2016 en is nog steeds hetzelfde gebleven. De reden van deze verandering is dat het social media platform Instagram ook erg veranderd is. Van 2010 tot 2016 was het platform vooral gericht op foto’s delen en dat was het. Instagram vond dat het huidige social media logo veel beter aansluit bij de nieuwe specificaties van de app.