- Wat zijn gifjes?
- Je eigen greenscreen gifjes maken
- Waarom gepersonaliseerde gifjes gebruiken voor jouw bedrijf?
- Je eigen gepersonaliseerde gifjes maken!
Sinds een aantal jaar zijn de zogenaamde gif animaties razend populair en om deze gifjes helemaal leuk te maken, zijn gepersonaliseerde gifjes tegenwoordig ook een optie. Je hebt ze vast wel eens voorbij zien komen op de Instagram stories en inmiddels zijn deze gifjes ook te gebruiken op Snapchat en Facebook. De animaties zorgen voor een grappig effect en brengen vaak een lach op het gezicht van de kijker. Gepersonaliseerde gifjes zijn hartstikke leuk voor jouw bedrijf om je branding te verbreden en op te vallen bij jouw doelgroep.
Wat zijn gifjes?
Gifjes, of te wel Graphic Interchange Format, zijn korte bewegende beelden die 256 kleuren kunnen bevatten. Deze gifjes bestaan al ruim 25 jaar en zijn nu juist een echte opmars aan het maken. Je kan een GIF eindeloos achter elkaar afspelen, zodat er een zogenaamde loop ontstaat. Beroemdheden en grote merken maken al volop gebruik van de gifjes. En waarom hier als bedrijf niet gebruik van maken van deze leuke trend? Door het gebruik van gepersonaliseerde gifjes heb je een ruime voorsprong op je concurrentie!
Je eigen greenscreen gifjes maken
Om je eigen gepersonaliseerde gifs te maken, kan je gebruik maken van een greenscreen. Je eigen greenscreen gifs maken is leuk en op deze manier kan je je eigen of je personeel inzetten als gif. Hierdoor worden je gifs nog persoonlijker en staan de gifs nog dichter bij jouw bedrijf. Ideaal voor als je unieke gifs wil inzetten voor bijvoorbeeld op je social media kanalen.
Waarom gepersonaliseerde gifjes gebruiken voor jouw bedrijf?
Allemaal leuk en aardig, maar waarom zijn deze gepersonaliseerde gifs nu zo effectief voor jouw bedrijf? Wij hebben hieronder de meest belangrijke redenen voor je op een rijtje gezet.
Onderscheid jezelf
Niet veel bedrijven gebruiken gifs en zo kun je je concurrentie voor zijn. Wees uniek en maak gebruik van gepersonaliseerde gifjes die passen bij jouw bedrijf.
Het is persoonlijk
Geef je merk een gezicht door middel van het gebruik van de gifs. Je kan je bedrijf hierdoor een persoonlijkheid geven en mensen herkennen wie je bent.
Gifjes maken is leuk
Het is leuk om gifs te maken. Je kan namelijk ervoor kiezen om met een green screen gifs te maken voor jouw bedrijf, waardoor je letterlijk zelf een gifje wordt en dat is fun!
Wereldwijd gebruik van je gifs
Je gifs kunnen wereldwijd worden gebruikt. Doordat mensen jouw gifjes over de hele wereld kunnen gebruiken, verkrijg jij wereldwijde zichtbaarheid.
Call-to-action
Je gifs stralen bepaalde emoties of call-to-action uit. Een goede gif heeft als doel om een emotie op te roepen bij de volger en dit kan je zeker bereiken met een gepersonaliseerde gif! Je kunt je gifs bijvoorbeeld ook inzetten om meer aandacht te vestigen op de call-to-action in je Instagram story. Een voorbeeld hiervan is een ‘swipe naar rechts’-GIF. Met eigen branded gifjes heb je meer controle op wat je wil benadrukken in je stories.