Voor je social media strategie is een goede Instagram feed erg belangrijk. Als je rondkijkt op Instagram, kom je ongetwijfeld jaloersmakende Instagram feeds tegen waarvan je denkt: dat wil ik ook! De foto’s lijken allemaal perfect bij elkaar te passen, maar wist je dat hier meer achter zit dan alleen maar mooie plaatjes? Ook voor jouw bedrijf is het mogelijk om een perfecte Instagram feed te creëren en zo je social media strategie uit te breiden!
Wat past bij je bedrijf
Succes met je social media marketing, maar ook op Instagram is erg afhankelijk van de content die je deelt. Wat past bij je merk en wat wil je je doelgroep laten zien? Het is handig om de USPS’s van je merk uit te lichten, om zo te laten zien wat je in huis hebt. Je kunt ook altijd spieken wat je concurrenten doen op social media. Neem dat natuurlijk niet geheel over, maar je kan er altijd inspiratie uit halen. Kijk goed wat bij hun scoort en pas dat toe in je eigen Instagram feed passend bij je merk.
Kies vervolgens een onderwerp of thema waar je account over zal gaan. Dit moet natuurlijk bij je bedrijf/merk passen. Op deze manier ziet je doelgroep meteen waar je Instagram-pagina over gaat.
De content voor de perfecte social media strategie
Als je content gaat plaatsen op Instagram, moeten de foto’s wel van goede kwaliteit zijn. Het product of dienst waar het over gaat, moet er daadwerkelijk echt uitspringen. Het moet immers opvallen. Bedenk je ook dat het leuk is om de invalshoeken van de foto’s af te wisselen, zodat je wat meer leven krijgt in je Instagram feed.
Zorg daarnaast voor voldoende afwisseling in je content. Plaats niet alleen hetzelfde en ondanks dat je graag je producten of diensten wil promoten, is het ook belangrijk om niet geheel gefocust te zijn op enkel je product/dienst. Je kan mensen dan vervelen en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
Gebruik één specifieke filter voor al je foto’s op je Instagram feed. Dit zorgt voor rust en ziet er gestructureerd uit. Een filter kan heel leuk en mooi zijn, maar let dus op dat je dus één vaste filter gebruikt voor al je content. Je kan er ook voor kiezen om een bepaald kleurenpalet te gaan werken. Denk hierbij aan een volledige zwart-wit feed of juist met heldere en lichte foto’s. Houd er altijd rekening mee dat je je feed baseert op wat je algemene imago is van je merk en dat het er uiteraard aantrekkelijk uit moet zien voor je Instagram-publiek.
Instagram planning
Als je het echt goed wil doen met je social media planning en dan voornamelijk op Instagram is het van belang om goed te plannen. Je kan via Instagram Studio je posts inplannen, om zo altijd verzekerd te zijn van content. Post ook regelmatig om zo geen volgers te verliezen. Wat ook handig is: een visuele Instagram planner. Op deze manier kan je namelijk in een oogopslag zien hoe je feed eruit zou zijn als je al je geplande content wil posten. Je krijgt in principe een preview te zien van hoe het eruit komt te zien in je feed en zo kan je goed schuiven met je content tot dat je tevreden bent met het resultaat.
Hulp nodig om jouw Instagram feed perfect te maken? Wij helpen je dolgraag om succesvol te zijn op alle social media kanalen. Bekijk ons aanbod, bel naar 0612352901 of mail naar info@tsmh.nl